Tuesday 13 March 2012

Nasib seorang bayi 2 tahun 10 bulan

Gila..Seorang Ayah Lebih Mementingkan Kucingnya Dan Membiarkan Anaknya Mati Kelaparan

 



 
Seorang bayi di Jepun yang berusia 2 tahun 10 bulan telah mati kelaparan kerana ayahnya lebih peduli untuk mengurus kucing daripada dirinya.
 
Polis menyatakan bahawa sang bayi sangat kelaparan hingga secara insting memakan apapun yang boleh dia temui sebagai salah satu cara untuk mempertahankan hidup. Kesimpulan itu diperoleh setelah adanya potongan pampers, kotoran kucing, plastik, dan kertas yang ditemukan di dalam perutnya.
 
Ayahnya membantah tuduhan tersebut, lalu memberikan pernyataan sebagai berikut: "Ini bukan kerana saya tidak melakukan apa-apa (untuk anak saya). Hal ini hanya kerana kucing saya lebih penting daripada anak saya."
 
Dinas sosial di Jepun sebenarnya telah mewaspadai situasi bayi laki-laki itu sebelumnya, setelah memeriksa keadaannya ketika berusia 6-7 bulan dan mengetahui berat badannya hanya 6,2 kg.
Dinas sosial telah datang 5 kali ke rumah sang bayi untuk memeriksanya, tapi tidak berhasil kerana ayahnya tidak pernah membiarkan mereka melihat bayi malang tersebut atau mereka sedang tidak ada di rumah.
 
Ketika bayi itu meninggal dunia, berat badannya hanya 5.8 kg. Sedangkan, berat badan normal untuk bayi usia 2 tahun 10 bulan adalah 13.5 kg.
Ibu sang bayi menelefon polisi dan mengatakan bayinya tidak bernafas. Polis segera bergegas membawanya ke rumah sakit, tetapi dia tidak tertolong dan meninggal malam itu. Petugas polis sedang menyelidiki kes ini setelah petugas rumah sakit mengatakan bahawa mereka mencurigai orangtuanya telah mengabaikan sang bayi.
 
Sumber: weirdasianews 
 

No comments:

Post a Comment