Sunday, 16 September 2012

Manusia Bersayap??




CERITA makhluk seakan manusia mempunyai sayap sering kita dengar atau lihat melalui filem atau drama televisyen.Tetapi, seorang pengamal perubatan alternatif, Khairul Syakirin Abdul Wahab yang berasal dari Kemaman, Terengganu mendakwa pernah berjumpa dan berbual dengan makhluk seakan manusia bersayap.

Katanya, peristiwa itu berlaku tiga tahun lepas.

“Kejadian itu berlaku di Kemaman semasa sedang merawat seorang remaja berumur 14 tahun yang dirasuk jin.

“Kejadian itu menyebabkan keluarga remaja itu sanggup datang dari Johor Bahru, Johor untuk merawat anaknya,” katanya.

Tutur Khairul, dia berkesempatan berbual-bual dengan makhluk tersebut.

Menurut cerita lisan sebelum manusia mendiami bumi ini, terdapat makhluk lain yang mendiami bumi dulu. Mereka ini dikenali sebagai bangsa Polip.Bangsa Polip hidup di bumi jutaan tahun dahulu sebelum manusia.
Uniknya, mereka bukan jin, malaikat atau manusia tetapi fizikalnya seakan-akan manusia cuma mempunyai sayap untuk terbang seperti seekor burung. Khairul memberitahu, makhluk itu memperkenalkan namanya sebagai Mizari.

“Mizari mendakwa telah wujud sebelum manusia tetapi kerana mengingkari perintah Tuhan mereka dihukum tidak mempunyai zuriat selain tidak akan mati.

“Katanya, jumlah mereka sekitar 7,000. Mizari sendiri mendakwa telah hidup selama empat juta 130 ribu tahun,” katanya.

Namun, akhirnya Mizari bersetuju untuk keluar daripada dalam badan remaja tadi tetapi dengan satu syarat iaitu bersalaman dengan kedua-dua ibubapa mangsa terbabit sebagai tanda memohon maaf.

Khairul memberitahu, dia berkesempatan berjumpa dengan Mizari beberapa hari selepas itu.

“Badannya dipenuhi dengan bulu berwarna putih, berwajah manusia yang cukup tampan serta bersayap. Tetapi, saya anggap semua ini mungkin mimpi atau gangguan jin semata-mata.

“Ini kerana tiada bukti bercetak atau rakaman video yang direkodkan mengenai makhluk ini,” ujarnya.

Realitinya, kes sebegini bukan sekadar berlaku di negara ini malah di negara Eropah dan Asia lain seperti Britain dan China.Beberapa tahun lepas, satu kejadian pelik di Derbyshire Countryside, Britain. Seorang warga tempatan menemui sejenis makhluk yang mulanya kelihatan seperti seorang bayi.Namun setelah diamati secara dekat, dia mendapati makhluk tersebut menyerupai seorang manusia tetapi mempunyai sayap.

Menurut laporan ujian makmal, makhluk pelik itu memiliki struktur tulang mirip dengan susunan tulang pada badan manusia bezanya terdapat sedikit rongga seperti serangga.Malah, entiti itu memiliki rupa bentuk mirip manusia dengan dua tangan lengkap dengan lima jari dan dua kaki.

Bahagian kepalanya pula dipenuhi rambut berwarna perang keemasan. Bagaimanapun, saintis Britain mendapati, ia hanya sejenis serangga seakan manusia. Beberapa tahun lepas di Guangzhou, China pula gempar dengan foto wanita tua bersayap yang berpakaian serba putih dan telah mati.

Ramai yang menganggap wanita itu malaikat yang jatuh dari langit. Namun, selepas dua orang mahasiswa sebuah universiti tempatan melakukan penyelidikan terhadap gambar tersebut mereka mendapati, ia palsu dan telah diubah suai. Malah, yang dikatakan sayap tiruan itu sebenarnya sayap ayam.


Sumber: Crew Fathi 


...meeoowwww....

ada brani??...(Meowww...)





Saturday, 28 July 2012

Keistimewaan Bulan Ramadhan


B. KELEBIHAN BULAN RAMADHAN

Ramadhan adalah bulan yang mulia yang padanya ada kebaikan dan keberkatan. Allah dan Rasul r telah menjelaskan kelebihan bulan ini, antaranya :

1. Bulan yang diturunkan padanya Al-Quran :

Allah berfirman :

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآَنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْه ﴾ ﴿

Maksudnya : ” Bulan ramadhan, bulan yang diturunkan padanya (permulaan) Al-Quran sebagai
petunjuk bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeza (antara haq dan
batil), barang siapa antara kamu yang hadir (di negeri tempat tinggalnya) di bulan itu, maka hendaklah
dia berpuasa pada bulan itu..” [Al-Baqarah : 185]

2. Bulan yang padanya ada Lailatul Qadr :

Allah berfirman :

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ (1) وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ (2) لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴾ ﴿

Maksudnya : ” Sesungguhnya, kami telah menurunkannya (Al-Quran) pada lailatul qadr. Dan tahukah kamu apakah lailatul qadr itu? Lailatul Qadr itu adalah lebih baik dari seribu bulan ” [Al-Qadr : 1-3]

3. Bulan yang padanya dibelenggu syaitan, dibuka pintu-pintu syurga, ditutup pintu-pintu neraka

Nabi r bersabda :

[ إذا جاء رمضان ؛ فتحت أبواب الجنة، وغلقت أبواب النيران، وصفدت الشياطين ]

Maksudnya : ” Apabila tiba ramadhan; telah dibuka pintu-pintu syurga, telah ditutup pintu-pintu neraka dan dibelenggu syaitan-syaitan ” [HR Al-Bukhari : 3277, Muslim : 1079]

C. KELEBIHAN BERPUASA DI BULAN RAMADHAN

1. Puasa di Ramadhan menjanjikan pengampunan dosa :

Nabi r bersabda :

[ من صام رمضان إيمانا و احتسابا، غفر له ما تقدم من ذنبه ]

Maksudnya : ” Barang sesiapa yang yang berpuasa ramadhan kerana didorong oleh iman dan
mengharapkan keredhaan Allah, maka diampunkan baginya dosa-dosanya yang lalu ” [HR Al-Bukhari : 38, Muslim : 175]

2. Puasa di Ramadhan menjanjikan syurga :

Nabi r bersabda :

[ من آمن بالله وبرسوله وأقام الصلاة وصام رمضان كان حقا على الله أن يدخله الجنة ]

Maksudnya : ” Barang siapa yang beriman dengan Allah dan Rasul-Nya, dan mendirikan solat, dan
berpuasa di bulan ramadhan, maka telah layak baginya untuk dimasukkan oleh Allah ke dalam syuga “
[HR Al-Bukhari : 2637]

Sumber: Laman Web


Monday, 11 June 2012

Step kartun yang dihasilkan.

Satu lagi koleksi kartun yang telah dihasilkan oleh Budak Skema.
Dilukis secara berperingkat.


Kartun seterusnya akan menyusul.
Teruskan bersama BudakSkema.


aQ dah agak dah....

Pada suatu hari....



Sunday, 10 June 2012

Step lukisan yang dihasilkan.

Inilah contoh lukisan yang dihasilkan step by step...
Sebenarnya ada banyak step lagi tapi, dipendekkan kepada 3 step sahaja.





Lukisan berperingkat seperti ini akan ditunjukkan daripada lukisan seterusnya.
Segalanya di SINI.



Wednesday, 16 May 2012

Mengapa Arak Di Haramkan Di Dunia, Tetapi Halalkan Di Akhirat?



Sesungguhnya Allah s.w.t. telah mencipta manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya, memuliakan manusia dengan semulia-mulianya, melebihkannya daripada sekalian ciptaan yang lain, mempermudahkan kepada mereka segala benda di bumi dan di langit (taskhir) dan menjadikannya sebagai khalifah di muka bumi.

Al-`Izz bin Abd al-Salam berkata:



“Ketahuilah sesungguhnya Allah s.w.t. tidak mensyariatkan satu hukum pun melainkan untuk maslahah dunia, maslahah akhirat atau untuk maslahah dunia dan maslahah akhirat sekaligus sebagai limpahan kurniaan-Nya kepada manusia. Bukanlah termasuk dalam tanda-tanda limpahan, rahmat, hikmat dan kemudahan daripada Allah, jika dibebankan manusia dengan kesukaran yang tidak mempunyai faedah dunia dan akhirat”. ( Syajarah al-Ma’arif Wa al-Ahwal, hal. 401)



Syariat dibina di atas prinsip menjaga lima kepentingan dharuri iaitu agama, nyawa, keturunan, akal dan harta. Imam al-Ghazzali berkata: Ada lima maksud Syariat terhadap para makhluk iaitu menjaga agama mereka, nyawa mereka, akal mereka, keturunan mereka dan harta mereka. Oleh itu setiap perkara yang mengandungi penjagaan terhadap lima asas ini dikatakan maslahah dan setiap menghilang lima asas ini disebut sebagai mafsadah dan menghindarinya adalah maslahah. (Al-Mustasfa, jil 1 hal. 289)



Merujuk kepada arak dan pergaulan bebas, tidak dinafikan bahawa sememangnya manusia mahu hidup dalam kenikmatan dan keseronokan. Bagi seorang mukmin, alam dunia dan alam syurga amat jauh perbezaannya. Sifat hidup di dunia adalah terbatas, terikat dengan hukum syarak, penuh dengan ujian. Kenikmatan yang dikecapi tidak diperolehi dengan senang tetapi memerlukan pengorbanan dan perjuangan.



Arak diharamkan kerana ‘illah atau sifat yang ada padanya iaitu memabukkan. Sifat memabukkan ini relevan dengan penjagaan akal. Mengambil arak bererti menutup kewarasan akal untuk berfikir sehingga diri sendiri dan masyarakat terdedah kepada bahaya dan mudarat. Objektif pengharaman arak dilihat kepada kesan daripada arak yang membawa kepada kemudaratan. Pengambilan arak akan menjejaskan kesihatan terutamanya kerosakan hati. Selain itu, arak menyebabkan ketagihan sehingga peminumnya sanggup membelanjakan jumlah wang yang banyak untuk mendapatkannya. Di sini berlaku pemborosan dan pembaziran sehingga mengabaikan tanggungjawab yang lain.



Arak yang ada di akhirat lain pula sifatnya yakni tiada sifat memabukkan. Oleh kerana sifatnya yang berbeza di dua alam itu, maka dibenarkan arak di syurga sebagai suatu nikmat bukan minuman yang menyakitkan.



Sementara zina pula, persetubuhan yang tidak berdasarkan kepada aqad perkahwinan yang sah tetapi semata-mata memenuhi hawa nafsu. Ia merosakkan akhlak, meruntuhkan maruah (keperibadian) dan sistem kekeluargaan. Ia menjejaskan kesihatan manusia dan mendedahkannya dengan pelbagai penyakit. Keturunan menjadi celaru sehingga tiada diketahui siapa ayahnya yang sebenar sehingga anak mengalami gangguan emosi dan psikologi.



Oleh sebab itu, Islam mensyraiatkan perkahwinan supaya seseorang itu ada jalan untuk memenuhi tuntutan seksualnya dengan cara yang halal, selamat, suci, beradab dan terhormat. Mencari keseronokan di luar perkahwinan akan menafikan nilai-nilai ketamadunan dan peradaban. Perkahwinan lebih bersifat membina sistem kekeluargaan seterusnya membentuk masyarakat yang sejahtera.



Bidadari di syurga umpama isteri yang menjadi milik mutlak penghuni, tidak berkongsi dengan sesiapa, tiada yang pernah menjeling kepadanya. Hanya menanti kedatangan orang mukmin. Dia tidak melahirkan anak, tidak mengalami haidh dan segala macam yang dialami oleh manusia. Kenikmatan bersamanya tidak mengakibatkan sebarang risiko. Hal ini berbeza sama sekali dengan pergaulan bebas.



Ringkas kata, pengambilan arak dan pergaulan bebas hanya membawa kepada porak peranda, kekacauan dalam kehidupan manusia baik pada tingkat indivdu mahupun masyarakat.



Sewajarnya, manusia itu mengetahui bahawasanya dia diikat dengan hukum supaya mengetahui bahawa ada kehidupan satu lagi yang lebih utama, lebih kekal (Surah al-Dhuha, Surah al-A’la). Jikalau dunia ini berjalan tanpa ada peraturan dan undang-undang bahkan yang ada undang-undang rimba, kelangsungan hanya untuk orang yang kuat maka hancur dan musnah kebahagiaan manusia.



Di syurga tiada lagi keterikatan dengan hukum kerana, perjalanan hidup di sana atas sifat sejahtera tidak memudaratkan, aman dan penuh kenikmatan.



Allah s.w.t. berfirman:



إِلَّا مَنْ تَابَ وَآَمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ شَيْئًا (60) جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدَ الرَّحْمَنُ عِبَادَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّهُ كَانَ وَعْدُهُ مَأْتِيًّا (61) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيهَا بُكْرَةً وَعَشِيًّا (62) تِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِي نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَنْ كَانَ تَقِيًّا (63)



Kecuali orang-orang yang bertaubat dan beriman serta beramal soleh, maka mereka itu akan masuk syurga, dan mereka pula tidak dikurangkan pahala sedikitpun, – (Iaitu) syurga ” ‘Adn ” yang telah dijanjikan oleh (Allah) Ar-Rahman kepada hamba-hamba-Nya disebabkan kepercayaan mereka akan perkara-perkara yang ghaib; Sesungguhnya Tuhan itu, janjinya tetap berlaku. Mereka tidak akan mendengar di dalamnya perkataan yang sia-sia tetapi mereka sentiasa mendengar perkataan yang baik-baik; dan makan minum untuk mereka disediakan di dalamnya, pagi dan petang (sepanjang masa). Itulah taman syurga yang Kami akan berikan sebagai warisan pusaka kepada orang-orang. yang bertaqwa dari hamba-hamba kami. (Surah Maryam: 60-63)



Kesimpulannya, sebagai seorang muslim, terutamanya yang sering interaksi dengan masyarakat sewajarnya dia mengetahui matlamat pensyariatan hukum atau falsafah di sebalik perintah dan larangan serta hikmat syariah supaya dakwahnya itu lebih berkesan dan menyakinkan.


Sumber: Gelagat kita


Selamat Hari Guru 2012


Koleksi seterusnya daripada BudakSkema.
More collected cartoon from BudakSkema.




Gambar nie dilukis sempena menyambut Hari Guru 2012 baru-baru ni.

Apa yang penting, kami di pihak BSW nak ambil kesempatan mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada semua insan yang bergelar GURU.
Terima Kasih kerana sanggup mengajar kami dan sanggup layan karenah-karenah kami dulu. Tetapi dengan didikan yang diberikan, KAMI telah menjadi MANUSIA yang sempurna.

"TERIMA KASIH CIKGU"



Monday, 14 May 2012

Budak tersepit di celah konkrit



BEIJING - Alasan tertidur atau ketinggalan bas adalah jawapan biasa yang diterima guru-guru seluruh dunia apabila pelajar mereka lewat memasuki kelas.


Namun agak berlainan bagi murid sekolah rendah di Chongqing, barat daya China yang mempunyai alasan pelik iaitu tersangkut di celah dinding konkrit.


Peristiwa itu berlaku selepas dia mencuba untuk meloloskan diri menerusi ruang yang hanya berjarak 10 sentimeter sahaja namun tidak berjaya berikutan kepala dan bahagian belakang badannya tersekat ditengah-tengah ruang berkenaan.


Kemudian, gurunya yang menyedari akan kehilangan muridnya ketika sesi kelas bermula selepas waktu rehat, bertindak membantu kanak-kanak malang itu sehingga terpaksa meminta bantuan pasukan bomba dan penyelamat untuk mengeluarkannya.



 

Friday, 11 May 2012

Perempuan Yang Macam Manakah Bakal Berada Dalam Neraka?



Sekadar Gambar Hiasan

Perempuan Yang Macam Manakah Bakal Berada Dalam Neraka?

 

Sayidina Ali R.A menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah S.A.W sedang menangis dan kemudiannya puteri Baginda, Fatimah datang menyapanya.

Lalu kedua-duanya bertanya mengapa Rasulullah S.A.W menangis. Baginda menjawab,
“Pada malam aku diisra’kan, aku melihat perempuan-perempuan yang sedang diseksa dengan berbagai seksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Kerana menyaksikan mereka menerima seksaan yang berat dan mengerikan.

Fatimah kemudiannya bertanyakan apakah yang dilihat oleh ayahandanya
“Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.
“Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam mulutnya.

“Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, kemudian dihulurkan ular dan kalajengking.

“Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.

“Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk kerana penyakit sopak dan kusta.

“Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya.

“Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malaikat memukulnya dengan puntung dari api neraka,” kata Rasulullah S.A.W.

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka diseksa. Lalu, Rasullulah S.A.W menjawab;
“Wahai puteriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.
“Perempuan yang digantung adalah isteri yang ‘mengotori’ tempat tidurnya.

“Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, dia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mahu mandi suci dari haid dan nifas.

“Perempuan yang memakan badannya sendiri kerana dia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

“Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana dia mempamerkan kecantikannya untuk dilihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.

“Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya dan dihulurkan ular dan kalajengking kepadanya kerana boleh bersolat tetapi enggan beribadah dan tidak mahu mandi wajib.

“Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang mengumpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami.”

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.

Semoga, kisah dan penceritaan dari Rasulullah S.A.W ini mampu dijadikan pengajaran dan iktibar buat kita semua. Wallahualam.

Oleh: NAIMAH SHAARI

Sumber: MynewsHub




Gambar Kad-kad Bisnes yang lain dari yang lain.


1. Kad Bisnes Pulas Untuk Baca
Photobucket 

2. Kad Bisnes Konkrit (baling pada penjahat di masa kecemasan)
Photobucket 

3. Kad Bisnes Mainan LEGO
Photobucket 

Gambar seterusnya







Tuesday, 8 May 2012

Kemungkinan Mengapa USB Flash Disk tidak Terdeteksi PC

Pernah alaminya? Jom kita kenali dan selongkar masalah nie!!!



USB Flash Disk
Flash disk adalah sebuah komponen komputer sebagai alat penyimpanan yang saat ini banyak digemari dan digunakan bagi kalangan pekerja dan orang yang berhubungan dengan komputer, kerana alat ini kecil, praktikal dan kapasitinya besar serta harganya yang berpatutan. Namun seringkali ramai yang kebingung apabila flash disknya tidak dapat dikesan atau mengalami Write proteck, dan pengguna tidak menyedari bahawa flashdisk adalah sebagai penyimpanan sementara, bukan digunakan sebagai media penyimpanan file atau dokumen secara kekal, karena bila terjadi masalah pada flashdisk anda maka kemungkinan besar data anda akan hilang.

Ia dapat dilihat apabilabila anda mengambil data dari komputer lain, dan pindah/simpan ke komputer anda, dan menghapus data secara terus dari flashdisk anda.

Beberapa masalah yang dapat diperolehi ketika UFD (USB Flash Disk) yang kita miliki tidak dapat dikesan apabila dicucuk/disambungkan ke PC, antara lain (kebarangkalian):
  • Port USB Rosak
  • Setting bermasalah ( Bios, Windows)
  • Driver bermasalah
  • Rosak secara Fizikal
  • dan lain-lain

Wednesday, 2 May 2012

Memang FAILED lah!!

Secara keseluruhan, memang FAILED la...huhuhuhu


Click here to real size
 Hahaha...ada jugak jamban bertingkat-tingkat cam gini...klo nak ***** sila ke tangga paling atas...huhuhuhu...gayattttt..... boleh plak mereka reka cam gini...tak tau la sama ada sengaja atau tidak...


Click here to real size
 Yang nie pon sama la...yang peliknya, knape benda tu berada kat situ? tempat terbuka plak tu...kalau ye pon buat la tabir ke, kasi selindung....fuh, kompon-kompon la ramai tak nak guna...aduhaiii....


Tahukah anda? Sila baca.


Tahukah Anda???

1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Tahukah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air  sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Tahukah anda
s
ebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong  kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan
itu  dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara
telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang
juga  digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya
apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa
ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak
boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun
orang  yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah  kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam  yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

Sumber : Di sini



Monday, 30 April 2012

Asal-usul Hari Pekerja


 


Idea gembira untuk menggunakan perayaan cuti proletariat sebagai cara untuk mencapai hari bekerja lapan jam dilahirkan di Australia. Para pekerja mengambil keputusan pada tahun 1856 untuk mengajurkan sehari pemberhentian sepenuhnya bersama dengan mesyuarat-mesyuarat dan hiburan sebagai demonstrasi demi hari bekerja lapan jam. Hari bagi perayaan ini ditetapkan pada 21hb April. Pada mulanya, pekerja Australia itu mengajurkan ini hanya bagi tahun 1856. Tetapi perayaan pertama ini membawa kesan yang sangat kuat pada golongan proletariat Australia, menghidupkan mereka dan membawa pemberontakan baru, sehingga keputusan diambil untuk mengulangi perayaan tersebut setiap tahun.

Sebenarnya, apakah yang dapat memberikan para pekerja semakin banyak keberanian dan kepercayaan pada kekuatan mereka sendiri daripada pemberhentian bekerja yang mereka sendiri telah menganjurkan? Apakah yang dapat memberikan lebih banyak keberanian kepada hamba-hamba abadi kilang-kilang dan bengkel-bengkel daripada pengaturan askar-askar mereka? Maka, idea perayaan proletariat diterima dengan laju dan, dari Australia, bermula menyebar ke negara-negara lain sehingga akhirnya ia telah menguasai seluruh dunia proletariat.

Tahukah Anda??

Dunia Haiwan



dunia haiwan

Siput mempunyai 14,175 batang gigi yang tersusun dalam 135 
barisan di atas lidah mereka.
dunia haiwan

Rama-rama mempunyai 12,000 mata.

dunia haiwan

Dalam sehari, seekor paus biru boleh menghabiskan 3 tan makanan. Dalam masa yang sama, ia boleh hidup tanpa makan selama 6 bulan.



dunia haiwan

Swan merupakan burung yang memiliki
 25,000 bulu pelepah pada badannya.

 dunia haiwan

 Kasawari adalah burung merbahaya. Ia boleh membunuh manusia atau haiwan dengan mengoyak mangsa menggunakan kuku yang melengkung.

dunia haiwan


Dalam banyak burung, hanya burung hantu saja yang boleh
 memusingkan kepala 270 darjah.

dunia haiwan 

Bila berjalan, beruang kutub nampak seperti malas tidak bermaya. 
Tetapi bila mengejar mangsa, beruang ini boleh berlari selaju 25 batu sejam.

dunia haiwan 

Ikan lumba-lumba tidur dengan satu mata terbuka.

dunia haiwan 

Burung unta menelan batu-batu kecil bagi
membantu sistem penghadamannya.

 


Sumber : Di sini (klik)


Sunday, 29 April 2012

Kontroversi Kareena Hamil Terjawab!

Kontroversi Kareena Hamil Terjawab!


Kontroversi Kareena Hamil Terjawab!


SEJAK beber apa minggu lalu, kekasih Saif Ali Khan ini menjadi bualan ramai. Selain kisah perkahwinannya, khabar angin mengenai kehamilannya juga menjadi perhatian. Berita itu tersebar apabila gambar Kareena yang kelihatan berisi tersebar di internet pada minggu lalu.

Bagaimanapun , spekulasi mengenai aktres ini mengandung disahkan tidak benar kerana pelakon berusia 31 tahun ini kelihatan berisi untuk filem terbarunya, Heroine arahan Madhur Bhandarkar.

Malah, gambar yang memperlihatkan sisi perut Kareena kelihatan berisi itu juga disahkan palsu oleh Madhur.

“Jangan ada spekulasi mengenai gambar itu. Ia hanyalah dalam penggambaran bukannya betul-betul.

Kareena kelihatan berisi untuk salah satu babak dalam filem saya, Heroine,” kata Madhur dalam laman Twitter miliknya.

Filem Heroine bakal ditayangkan pada 14 September ini yang turut dibintangi oleh Arjun Rampal. 

– Sinar Harian


Saturday, 28 April 2012

Keadaan Semasa Perhimpunan BERSIH 3.0


Ratusan Ribu Orang Membanjiri Kuala Lumpur.


Beginilah suasana semasa perhimpunan BERSIH 3.0 dilakukan. Bukan saja ratusan atau ribuan, malahan mampu mencecah ratusan ribuan orang ramai membanjiri Kuala Lumpur. Perhimpunan yang disertai oleh pelbagai individu yang serata pelusuk turut menghadiri perhimpunan ini. Keadaan yang bersesak-sesak menuju ke Dataran Merdeka dengan dipenuhi dengan warna kuning memenuhi ruangan jalan.

(Ratusan ribu bersesak-sesak menuju ke Dataran Merdeka)





KUALA LUMPUR: Hampir ratusan ribu manusia sudah memenuhi ibukota terutama di perkarangan Dataran Merdeka di samping enam lagi lokasi berkumpul sebelum bergerak ke sana.
Jumlah kali ini jauh lebih banyak berbanding Bersih 2.0 yang diadakan sebelum ini.

Mereka memulakan perhimpunan ini kira-kira dua jam sebelum perhimpunan yang sepatutnya bermula jam 2 - 4 petang ini.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar kanan) sudah berada di kawasan perhimpunan dan akan bergerak ke Dataran Merdeka.

Beliau berkumpul bersama-sama pimpinan PAS dan Pakatan yang lain di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut.


Friday, 27 April 2012

20 Pertanyaan Rasulullah S.A.W. Terhadap Raja Iblis


 

Suatu ketika Allah S.W.T. telah memerintahkan seorang Malaikat menemui Iblis supaya dia mendatangi Rasulullah S.A.W. untuk memberitahu segala rahsianya ; tentang hal –hal yang disukai mahupun dibencinya. Maksudnyanya ialah untuk meninggikan darjat Nabi Muhammad S.A.W. dan juga sebagai peringatan dan perisai kepada umat manusia.

Maka Malaikat itu pun berjumpa Iblis dan berkata, “Hai Iblis! Allah Yang Maha Mulia dan Maha Besar menyuruh engkau menghadap Rasullullah S.A.W. Hendaklah engkau buka segala rahsia engkau dan apa-apa yang ditanyakan oleh Rasulullah S.A.W. hendaklah engkau jawab dengan sebenar-benarnya. Jikalau engkau berdusta walau satu perkataan pun, nescaya akan diputuskan semua bahagian anggota badanmu, uratmu serta disiksa dengan azab yang amat keras.”

Demi mendengar kata Malaikat yang dahsyat itu, Iblis sangat ketakutan. Maka segeralah dia menghadap Rasulullah S.A.W. dengan menyamar sebagai seorang tua yang buta sebelah matanya dan berjanggut putih 10 helai; panjangnya seperti ekor lembu. Iblis pun memberi salam, sehingga 3 kali tidak juga dijawab oleh Rasulullah S.A.W. Maka sembah Iblis (laknatullah),

Cara mudah nak buang Facebook Timeline

Facebook Timeline.

Selamat mengunjungi blog BudakSkemaWorld. Entri hari ini adalah berkenaan dengan cara bagaimana nak remove facebook tilmeline yang sudah meluas dalam akaun facebook anda.

Tak dinafikan lagi, kewujudan facebook timeline memang mengganggu keselesaan pengguna facebook. Tapi, kepada yang meminati facebook timeline tersebut, boleh teruskan. Untuk yang tidak minat untuk menggunakan facebook timeline tersebut, anda boleh je remove untuk mengelakkan ianya terus mengganggu keselesaan anda semasa online.

Contoh paparan Facebook Timeline
Gambar di atas ini adalah contoh paparan facebook timeline yang terdapat di akaun facebook anda.

Seterusnya, kita akan buat ianya tidak lagi muncul di dalam akaun facebook anada semua. Anda boleh tonton video di bawah ini bagaimana proses pembuangan facebook timeline dilakukan dengan begitu mudah. Perhatikan betul-betul dan ikut langkahnya satu per satu.

Video Tutorial:



Sudah faham dengan apa yang ditunjukkan? Harap-harap fahamlah ye...senang jer....
Kalau tak faham jugak atau terdapat sebarang pertanyaan, bolehlah ajukan soalan anda di bahagian komen di bawah ataupun hantarkan emel kepada BudakSkema di BudakSkemaWorld@gmail.com.

SELAMAT MENCUBA!!!


Saturday, 14 April 2012

Mimik muka yang susah nak dilakonkan.

Di sini saya nak kongsikan antara mimik-mimik muka yang sukar nak ditiru...hahaha....layannn...























































Thursday, 29 March 2012

Janin Tanpa Kepala


Disyaki dipam dalam mangkuk tandas

KUALA LUMPUR: Satu janin tidak berkepala ditemui pekerja Indah Water Konsortium (IWK) di dalam loji kumbahan air di Blok C, Projek Perumahan Rakyat (PPR) Beringin, Jinjang Utara di sini, tengah hari semalam.

Janin belum cukup sifat dianggarkan berusia empat hingga lima bulan ditemui tersangkut di perangkap sampah pada jam 12.30 tengah hari, ketika pekerja terbabit sedang menjalankan kerja pembersihan di loji berkenaan, sebelum memaklumkannya kepada polis. 

 Hasil pemeriksaan yang dijalankan Unit Forensik Polis mengesahkan janin sebesar tapak tangan itu dipercayai digugurkan dalam tempoh kurang 48 jam.

Polis mengesyaki janin itu dibuang ke dalam mangkuk tandas sebelum dipam dari rumah berhampiran loji berkenaan.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan yang mengesahkan kejadian itu memberitahu siasatan lanjut sedang dijalankan, namun beliau menolak kemungkinan janin dibuang oleh pihak yang menceroboh ke kawasan loji IWK.

“Siasatan kita mendapati pintu pagar loji kumbahan air ini sentiasa berkunci dalam keadaan rapi serta tidak mungkin wujud unsur pencerobohan, namun ada kemungkinan janin dipam melalui tandas rumah sebelum aliran air membawanya ke kawasan loji berkenaan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Beliau berkata, pihaknya sedang menjalankan pemeriksaan dan siasatan secara menyeluruh terhadap penduduk di PPR terbabit bagi mengesan mereka yang bertanggungjawab membuang janin itu.

Janin itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan lanjut.

Zakaria meminta saksi dan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung penemuan janin itu supaya menghubungi Rakan Cop Polis KL di talian 03-21159999 atau ke balai polis berdekatan bagi membantu siasatan. 

Sumber: Berita Harian Online

Proton P3-21A Terbaru!!!





p321a 061111e 520x390 Harga Kereta Proton P3 21A Terbaru dibuka Pada Harga RM62,000!
Harga Kereta Proton P3-21A Terbaru dibuka Pada Harga RM62,000!   

PROTON Holdings Berhad (Proton) mengumumkan harga jualan bagi model terbaru keluarannya yang kini dikenali menerusi kod P3-21A bermula dari RM62,000 hingga RM75,000 seunit mengikut jenis varian dan spesifikasi dengan tempahan mula dibuka semalam. Pengarah Urusan Kumpulan, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata, orang ramai boleh mula membuat bayaran tempahan sebanyak RM500 di semua pusat jualan Proton seluruh negara atau di acara mega lima hari dinamakan ‘Power Of 1’ di Stadium Nasional Bukit Jalil dari 14 hingga 18 Mac ini.


p321a 061111a 520x390 Harga Kereta Proton P3 21A Terbaru dibuka Pada Harga RM62,000!
Harga Kereta Proton P3-21A Terbaru dibuka Pada Harga RM62,000!

Beliau berkata, pembeli yang membuat tempahan bagi model baru itu juga berpeluang memenangi hadiah utama Lotus F1 Team i-Race berupa pengalaman memandu kereta Formula Satu Lotus dan mengikuti program khusus sebagai seorang pemandu F1 dalam sesi khas ditaja sepenuhnya di Sepanyol.
“Pengunjung ke acara mega ini bukan saja berpeluang menyaksikan lebih dekat teknologi dan keupayaan pembuatan kereta Proton, malah mendapat diskaun dari RM500 hingga RM15,000 apabila membuat tempahan kereta Proton seperti Exora Bold, Persona, Saga FLX, Gen2 dan Savvy.
“Selain itu, model edisi khas Exora, Persona, Saga serta Satria Neo turut menawarkan kadar diskaun dari RM5,500 hingga RM15,000 manakala kereta Satria Neo R3 yang dilancarkan tahun lalu juga menawarkan diskaun RM6,000 berbanding harga asalnya,” katanya pada majlis taklimat media dan prapelancaran model baru P3-21A di Bukit Jalil, Kuala Lumpur, semalam.

Sumber Harga Kereta Proton P3-21A Terbaru dibuka Pada Harga RM62,000! : mymetro

Sila like Harga Kereta Proton P3-21A Terbaru dibuka Pada Harga RM62,000!



Wednesday, 14 March 2012

Tiada lagi PETERPAN?


Tiada lagi Peterpan? 

14 Mac – Peterpan sememangnya cukup dikenali di mata pencinta muzik di Indonesia dan juga Asia termasuk Malaysia. Namun kini kesemua ahli Peterpan dalam dilema kerana ingin menukar nama kumpulan mereka itu.

Dipetik daripada Kapan Lagi, kumpulan yang berasal dari kota Bandung ini sudah pun mempunyai nama baru. Malah nama baru mereka sudah pun berada di album terbaru mereka yang tertunda sebelum ini kerana vokalis mereka, Ariel dipenjarakan atas sebab kontroversi video lucahnya itu.

"Sebenarnya album yang sebelum ini terpaksa ditunda telah pun digantikan dengan nama yang baru," ujar Indrawati Wijaya atau lebih kenali sebagai Bu Acin yang merangkap penerbit album Peterpan ini.

Walaubagaimanapun Bu Acin enggan mengulas lanjut tentang perkara tersebut dan memberitahu dia masih tidak tahu tentang nama baru yang dipilih oleh mereka. Pengumuman akan dibuat oleh ahli kumpulan Peterpan kelak.

"Saya tidak tahu, harus menunggu ketika diumumkan nanti. Pastinya perlu menantikan masa yang sesuai," katanya lagi.

Selain daripada Ariel, Peterpan turut dianggotai oleh Uki, Reza dan Lukman.

Sumber: Yahoo!

Tuesday, 13 March 2012

Nasib seorang bayi 2 tahun 10 bulan

Gila..Seorang Ayah Lebih Mementingkan Kucingnya Dan Membiarkan Anaknya Mati Kelaparan

 



 
Seorang bayi di Jepun yang berusia 2 tahun 10 bulan telah mati kelaparan kerana ayahnya lebih peduli untuk mengurus kucing daripada dirinya.
 
Polis menyatakan bahawa sang bayi sangat kelaparan hingga secara insting memakan apapun yang boleh dia temui sebagai salah satu cara untuk mempertahankan hidup. Kesimpulan itu diperoleh setelah adanya potongan pampers, kotoran kucing, plastik, dan kertas yang ditemukan di dalam perutnya.
 
Ayahnya membantah tuduhan tersebut, lalu memberikan pernyataan sebagai berikut: "Ini bukan kerana saya tidak melakukan apa-apa (untuk anak saya). Hal ini hanya kerana kucing saya lebih penting daripada anak saya."
 
Dinas sosial di Jepun sebenarnya telah mewaspadai situasi bayi laki-laki itu sebelumnya, setelah memeriksa keadaannya ketika berusia 6-7 bulan dan mengetahui berat badannya hanya 6,2 kg.
Dinas sosial telah datang 5 kali ke rumah sang bayi untuk memeriksanya, tapi tidak berhasil kerana ayahnya tidak pernah membiarkan mereka melihat bayi malang tersebut atau mereka sedang tidak ada di rumah.
 
Ketika bayi itu meninggal dunia, berat badannya hanya 5.8 kg. Sedangkan, berat badan normal untuk bayi usia 2 tahun 10 bulan adalah 13.5 kg.
Ibu sang bayi menelefon polisi dan mengatakan bayinya tidak bernafas. Polis segera bergegas membawanya ke rumah sakit, tetapi dia tidak tertolong dan meninggal malam itu. Petugas polis sedang menyelidiki kes ini setelah petugas rumah sakit mengatakan bahawa mereka mencurigai orangtuanya telah mengabaikan sang bayi.
 
Sumber: weirdasianews 
 

Monday, 12 March 2012

SubhanaAllah! Mayat Isteri Zina Diserang Ribuan Lintah


Mayat Isteri Zina Diserang Ribuan Lintah!!


Zaman sudah berubah..isteri sekarang semakin berani berlaku curang!”

   Kadar gejala seks bebas kian meningkat dalam masyarakat hari ini. Lebih menyedihkan ianya bukan sahaja melibatkan remaja malah lebih ramai di kalangan individu dewasa yang bujang mahupun yang telah berkahwin! Seperti yang pernah penulis kisahkan tentang kecurangan isteri dan balasan yang diterima akibat perbuatan menduakan suami, kini sekali lagi penulis ingin menceritakan azab seksa seorang wanita yang berkahwin tetapi masih melakukan seks bebas.

    Kisah ini diceritakan kepada penulis oleh Bomoh Pakar Rawatan Sakit Cinta, En. Idris Zakaria yang kini menetap di Kampung Tasik Berangan, Pasir Mas, Kelantan. Kini beliau bergiat cergas berikhtiar mengubati masalah rumah tangga dan masalah cinta tidak kesampaian, mendapat cerita ini dari kes-kes yang telah diadukan kepadanya. Semoga kita mendapat manfaat dan pengajaran darinya.

“Dalam saya merawat seorang pesakit, saya telah dikhabarkan satu kisah tragis mengenai seorang isteri curang. Jamilah isteri kepada Husin masih jelita walaupun telah beranak pinak. Beliau pandai bergaya, bertudung litup, berkulit putih dan memiliki bentuk badan yang menarik. Jamilah mendapat sumber kewangan dengan cara berniaga kecil-kecilan iaitu dengan menjual beras seludup dari Thailand bagi membantu suami yang ketika itu hanya seorang petani di kampung.

Sunday, 11 March 2012

FAILED!!!

Siapakah Sebenarnya "DIA"??

FAILED!!!!!  Dimana silapnya gambar di atas?

Selepas tengok gambar nie, muncul satu soalan di benak kepala otakku yang ingin aQ keluarkan.
Siapakah sebenarnya DIA nie? EMAK atau AYAH kepada budak-budak nie?

*Tolong bagi jawapan kepada siapa yang tau.


Saturday, 10 March 2012

Mengunci Komputer Dengan Mouse

Cara "LOCK" Komputer Dengan Mouse.



Kali ini mari kita membuat sebuah trik sederhana tentang cara untuk mengunci PC Anda menggunakan klik mouse. Biasanya menggunakan Ctr + Alt + Del atau Windows + L untuk mengunci PC dalam login network .Kita akan mencoba kunci-kunci jendela pintasan keyboard untuk mengunci Pc, mari kita sekarang sesuatu uji coba yang baru ikon yang serderhana untuk Trik Mengunci Komputer Anda Menggunakan Mouse.
Bila komputer anda saat login anda dapat menggunakan cara ini untuk mengunci komputer anda saat anda meninggalkan komputer dalam waktu beberapa lama, sehingga orang lain yang ingin masuk ke komputer anda harus memasukkan pasword yang hanya nda yang mengetahuinyaKlik kanan pada desktop, arahkan ke New dan klik Shortcut.
  1. Pada kotak dialog Create Shortcut, salin perintah berikut ke dalam ‘Type the location’ dari kotak teks item:
  2. “rundll32 user32.dll, LockWorkStation” tanpa tanda kutip. Klik Next.
  3. Pada “Type a name for this shortcut”, ketik Kunci Komputer Saya dan Klik Finish
  4. Coba anda klik 2x icon yang baru anda buat, maka komputer akan masuk ke komputer login, dan anda harus memsukkan pasword agar dapat kembali ke system komputer.
MengKlik 2x icon shurtcut yang anda buat untuk mengunci komputer tidak akan menutup pekerjaan anda, saat anda membuka komputer anda dengan pasword login anda maka anda akan kembali ke pekerjaan anda.


*Diharapkan berhasil.

Thursday, 8 March 2012

Komputer Dijangkiti Virus??


Cara Mengetahui Sama ada Komputer Anda Dijangkiti Virus.

Virus komputer merupakan hal yang sering mengganggu aktivitas Anda sehari-hari. Virus komputer biasanya menyebar tanpa sepengetahuan kita, dari satu komputer ke komputer yang lain. Salah satu media penyebaran virus komputer adalah melalui e-mail. Setelah Anda menjalankan attachment pada e-mail maka kadang-kadang Anda masih tidak sadar bahwa yang Anda jalankan tersebut adalah sebuah virus komputer.


Apa saja tanda-tanda atau indikator adanya virus komputer di komputer Anda? Silakan saja lihat beberapa tanda-tanda berikut ini.
  1. Komputer Anda berjalan lebih lambat dari biasanya dan itu berlangsung secara konsisten.
  2. Komputer tiba-tiba berhenti atau tidak merespon dan hal tersebut sering terjadi.
  3. Komputer tiba-tiba restart atau crash dan ini terjadi beberapa menit sekali.
  4. Komputer tiba-tiba restart dan tidak bisa berjalan normal kembali.
  5. Aplikasi komputer tidak berjalan dengan semestinya.
  6. Hardisk atau disk drive tidak bisa diakses.
  7. Aktivitas print tidak bekerja dengan semestinya.
  8. Sering terjadi pesan error yang aneh dan tidak biasanya.
  9. Sering terlihat menu atau dialog box yang rusak.
Hal tersebut di atas merupakan gejala umum bahwa suatu komputer terinfeksi oleh virus komputer, tetapi itu bisa juga terjadi akibat dari gangguan pada hardware atau juga software. Solusi utamanya ialah dengan melakukan instalasi antivirus yang selalu up-to-date.

Sunday, 4 March 2012

Merana akan diriku ini. Fokus hilang 100%


Di sini aQ nak mulakan cerita dengan keadaan aQ belajar yang mana telah membataskan aQ punyer fokus.
Ini dari pengalaman aQ sendiri dan bukan pengalaman orang lain. kemungkinan, orang lain juga turut akan merasakan situasi dan perasaan yang sama jika mereka berada di tempat aQ...Masa nie aQ berada di dalam kelas dengan semangat belajar yang tinggi (tinggi la sangat) dan pada masa yang sama, keadaan di mana air-cond (ala alat yang keluarkan udara sejuk tu la) ROSAK atau boikot pon aQ x berapa pasti sangat.






*Mula2 memang boleh tahan bro.!!! Tapi klo dah lama, mau bikin panas...terasa macam dibakar bakar....klo nak diikutkan hati, nak je aQ tanggalkan baju...klo kat bilik boleh je aQ tanggalkan baju ke ape...tapi nie kat kelas....AURAT!!! AURAT!!!!.....


10 Fakta Menarik Dunia Komputer.


Apa yang hendak dikongsikan di sini pada saat nie adalah mengenai fakta-fakta yang menarik melibatkan dunia komputer. Artikelnya yang agak pendek tetapi kandungannya adalah padat. Fakta adalah fakta tetapi wujud unsur lucu dan menarik. Tapi sebenarnya, ia adalah benar-benar FAKTA. Jom Layan...


Jom sama-sama baca fakta-fakta menarik mengenai dunia komputer:

1. Walaupun Bill Gates adalah pengasas Microsoft tetapi reka bentuk rumahnya dibuat menggunakan komputer Macintosh.
2. Tetikus (mouse) pertama dicipta oleh Doug Engelbart pada tahun 1964 dan diperbuat daripada kayu.
3. Kira-kira 1 juta nama domain didaftar setiap bulan.
4. Golongan remaja berumur 21 tahun menghabiskan 5,000 jam bermain video games, 250,000 untuk email  dan chat serta 10,000 jam untuk telefon bimbit.
5. Nisbah satu laman web normal atau bersih bersamaan dengan 5 laman web lucah.
6. Symbolics.com adalah nama domain pertama didaftarkan di internet.
7. Kerjaya pengaturcara adalah kerjaya paling cepat berkembang di dunia.
8. Crash Course adalah nama lain bagi Microsoft Windows Tutorial.
9. Processor dalam telefon bimbit adalah lebih kuasa memproses daripada Kapal Angkasa Apollo 11 yang dihantar untuk misi ke bulan.
10. Seorang manusia memerlukan 5,707 tahun untuk mencari 3 bilion halaman carian Google. Perisian Google hanya memerlukan 0.5 saat untuk melakukannya.

 *Fakta yang mempunyai unsur lawak!!! Tapi, Layan....

Friday, 2 March 2012

Lagi Kreatif (Kenderaan pelik)


Lagi berkaitan dengan rekaan menarik.
MEREKA mencipta bermacam-macam fesyen..Idea nie memang menarik dan terbaik. Hasilnya, memang meletup BEB!!!. Bukan senang mau buat nie. Adakalanya Idea nie memang pelik kan? Apa yang penting, MENARIK dan MENAKJUBKAN!!!! Jom, Layan....


MeoWWW...Inilah kereta berbentuk Kucing...huhuhu...cantikkan? Pink lagi...


Tempat pemuliharaan binatang liar...SINGA ada..gajah dan lain-lain.